کرمان رصد

آخرين مطالب

توقف اتوبوس مطالبه گری در واحد تولیدی سیمان کرمان اقتصادي

توقف اتوبوس مطالبه گری در واحد تولیدی سیمان کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز اتوبوس مطالبه گری که به همت بسیج رسانه استان کرمان و گروهی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان به راه افتاده برای رفع مشکلات واحد تولیدی سیمان کرمان برای بررسی میدانی این مجموعه تولیدی به مناسبت هفته بسیج شکل داد.
محمد عزیزی مدیر کارخانه سیمان کرمان در تور رسانه ایی بسیج کارگری استان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، گفت: این واحد تولیدی نزدیک به یک میلیون تن تولید سالانه خود را تحویل بازار می‌دهد و در تمام این مدت 50 سال در تمام سال‌ها به تعهدات خویش عمل کرده است و تولید کم‌تر از این مقدار نبوده است، کمبود در بازار به علت کاهش تولید نیست.
اوبا بیان اینکه بقای هر صنعتی به تکنولوژی و به روز آوری وابسته است، افزود: اگر واحدی دراین عرصه قدم بر ندارد محکوم به مرگ است لذا ما طرح آهک دانه بندی شده را در اولیت قرار دادیم و توانستم همه صنایع فولادی را تغذیه کنیم و مواد اولیه تولید کنیم هم از آهک دانه بندی شده سرباره برای تولید سیمان سفید خودمان استفاده ببریم.
مدیر داخلی کارخانه سیمان بیان داشت: همیشه از دل اهداف و استراتژی‌های تعریف شده به روزآوری‌ها برنامه ریزی می‌شوند که این بروزرسانی‌ها در سه شاخه افزایش علم، خرید ماشین آلات و تغییر کاربری دستگاه‌های قدیمی با استفاده از تکنولوژی جدید باید صورت گیرد تا ضمن حفظ واحد تولیدی فعلی برای آیندگان نیز مفید باقی بماند.
عزیزی تصریح کرد: تعریف پروژه‌ها را بر اساس نیاز‌های کشورانجام و همواره تکنیسین خود را به روزرسانی می‌کنیم و در تمام پروژه‌هایی که مد نظر داریم جنبه زیست محیطی را در نظر گرفته ایم، زیرا این یک رسالت است.
اوافزود: کوره یک ما که در واقع کم ظرفیت و کار با آن عملا مقرون به صرفه نبود، بنابرنظرات کارشناسان در دستورکار قرار گرفت که از خط خارج شده و آهن آلات آن به فروش برسند، اما یک هم اندیشی صورت گرفت و ما کوره خاکستری را به کوره سیمان سفید تبدیل کردیم و یک کالا به سبد کالای کرمانی‌ها اضافه کردیم و توانستیم اولین کلیکررا تولید کنیم.
مدیر داخلی کارخانه سیمان گفت: برای تغییر کلیگر آسیاب دپارتمان سیمان را هم به مدار اضافه کردیم و بعد از 50 سال تولید سیمان سفید را همراه با آسیاب شروع کردیم که در ساخت این دو پروژه 90 درصد کلیگر و 50 درصد خط سیمان از ضایعات 50 ساله کارخانه استفاده شد و هیچ قطعه‌ای هم خریداری نشد.
عزیزی تاکید کرد: به دنبال افزایش ظرفیت هستیم تا بتوانیم خط 2 را د رمسیر توسعه قرار دهیم و اگر خط 3 نیز بهینه شود راندمان کاری بهتری صورت خواهد گرفت که می‌توانیم افزایش تولید بالاتری در تولید کلیگر و سیمان سفید داشته باشیم.
او با اشاره به تولید سیمان چاه نفت، گفت: کرمان تنها تولید کننده سیمان دریای با فرا ساحل است که مختص چاه‌های نفت است و ما اولین تولید کنند سیمان چاه نفت و یا فرا ساحل هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم سیمان چاه نفت را که تنها استاندارد جهانی آن دست آمریکا بود را به جهان و حتی مسئولان ایران معرفی کنیم بسیار سختی کشیدیم و برای اینکار 3 وزیر را توجیح کردیم تا توانستیم شرکت نفت را راضی کنیم تا سیمان کرمان را که از استاندارد‌های جهانی بالاتر است را برای چاه‌های نفت خودمان استفاده کنیم.
عزیزی گفت: اولین و مجهز‌ترین تحقیقات بتن در کرمان با هزینه‌های میلیاردی ضمن خرید دستگاه‌ها راه اندازی شد، درحال حاضر کسی نمی‌داند بتن خوب چیست؟ بتن‌های ما به اشتباه در حال ساخته شدن هستند لذا عمر ساختمان را با بتن تولید شده با ساختار غلط کوتاه می‌شود، بنابر این ما می‌توانیم با آزمایشگاه تشخیص نوع بتن، عمر ساختمان‌ها را تخمین بزنیم.
اوافزود: ما در آزمایشگاه تست بتن را انجام می‌دهیم که از افتخارات سیمان کرمان است، از دیگر موارد مورد استفاده در امر تولید اکنون چگونگی کاهش مصرف انرژی است که کار تحقیقاتی آن آغاز شده است، بیشترین هزینه‌ها را حامل‌های انرژی بالا می‌برد که اگردر این صنعت مطالعات تحقیقاتی نداشته باشیم از بین خواهیم رفت به طور مثال با این شیوه ac3 سیمانی است که 50 درصد صرفه جویی انرژی خواهد داشت و انقلاب بزرگی در راه سیمان رقم خواهد زد.
مدیر داخلی کرخانه سیمان کرمان ادامه داد: کرمان باید تبدیل به قطب فولاد کشورگردد، ما هم قصد داریم دراین پروژه‌ها سهیم شویم، پس طرح آهک دانه بندی شده را که این صنایع لازم دارند را هم انجام دادیم و کلیه نوار نقاله‌ها از دل ضایعات استفاده شد و خط تولید را احیا کردیم لذا کارگران و مدیران ما با تفکر بسیجی و روحیه جهادی در فرهنگ بسیجی همراه با حفظ خط تولید، طرح آهک دانه بندی شده را نیز در مدار تولید قرار دادیم.
عزیزی تاکید کرد: از دستگاه‌های پشتیبان تولید گلایه داریم که در سال حمایت از تولید ملی و مانع زدایی‌ها چطور حرف رهبری زمین مانده است چطور تولید کنیم، اما مازوت نداشته باشیم، چطور تولید کنیم وقتی گاز قطع است؟! اگر الان کارخانه را تعطیل کنیم در طول سه ماه زمستان برای ما به صرفه است.
اوبا بیان اینکه خاموش بودن کوره‌ها برای ما ضررده است، گفت: 73 میلیارد تومان فقط آجر کوره برای 3 ماه تعطیلی سال گذشته خریداری کرده ایم که به خاطر قطعی گاز بود و عملا 57 روز گاز نداشتیم و برای خاموش نبودن باید از سوخت مازوت استفاده کنیم که هم در بازار برای خرید نیست و هم اینکه محیط زیست جلوی استفاده ما را به علت افزایش آلایندگی‌ها می‌گیرد.
عزیزی بیان کرد: اگر سیمان کرمان با وجود مازوت دچار آلودگی هوا می‌شود، پس ما را از قطعی گاز معاف کنند سال گذشته قطعی گاز را گردن تولید کننده انداختند و اعلام کردند که به دنبال افزایش قیمت سیمان هستیم، با توجه به اینکه ما تحت نظارت بورس هستیم چطور می‌توانیم بدون اجازه افزایش قیمت دهیم؟!
مدیر داخلی کارخانه سیمان کرمان تصریح کرد: ما عملا احتکار هم نمی‌توانیم انجام دهیم، چطور می‌شود 3 هزار تن که نزدیک به 200 کامیون می‌شود را کجا پنهان کنیم؟ بعد از اتهام احتکار دچار تهمت تبانی با دلالان شدیم، در حالی که ما تولید را انجام می‌دهیم، اما سیمان که از کارخانه خارج می‌شود ما مسئول نیستیم، نمی‌توانیم دنبال ماشین‌های بارگیری شده راه بیافتیم و ببینیم کجا می‌رود! با این شرایط چگونه برای تولید وقت بگذاریم.
او افزود: در سال گذشته سیمان پاکتی 17 هزار تومان از کارخانه خریداری می‌شد و از کارخانه خارج می‌شد، اما به قیمت 70 هزار تومان در بازار به فروش می‌رفت که عملا دلال 43 هزار تومان سود می‌کرد، اما اتهام به ما زده می‌شد.
عزیزی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید یکدیگر را یاری کنیم، بیان داشت: نظام توزیع دچار مشکل است که باید به جد برای رفع آن به وسیله دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند و در امر تولید نیز دستگاه‌های پشتیبانی و حمایتی ما را یاری برسانند.
انتهای پیام/س

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/236519/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه