کرمان رصد

آخرين مطالب

تفاوت فرش 1500 شانه با 1200 شانه چیست؟ مقالات

تفاوت فرش 1500 شانه با 1200 شانه چیست؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


این محصول پرکاربرد بر مبنای دستبافت یا ماشینی بودن، طرح و نقشه، الگو، موادی که برای بافت استفاده می شوند، یا به طور کلی روش تولید، قیمت گذاری شده و به بازار عرضه می شود.
دو فرش 1500 شانه و 1200 شانه در حال حاضر به دلیل مرغوبیتی که دارند، در حال رقابت می باشند و با زیبایی و ظرافت خود، توجه بسیاری از خریداران فرش ماشینی را به خود جلب نموده اند.
در ادامه ابتدا با ویژگی های هر یک از فرش های 1500 و 1200 شانه آشنا خواهیم شد و سپس تفاوت های این دو را مورد بررسی قرار داده تا شما بهتر بتوانید برای خرید آنها تصمیم گیری نمایید.
ویژگی های فرش 1500 شانه
یکی از محصولات لوکس و مدرن که جزء فرش های دستبافت گونه نیز به شمار می آید، فرش 1500 شانه می باشد. به عبارتی شما با خرید فرش 1500 شانه ماشینی، زیبایی منحصر به فردی را برای منزل خود به ارمغان خواهید آورد. دلیل آن هم، ظرافت و تراکم بالای فرش و نیز ریز بافت تر بودن آن نسبت به سایر فرش های ماشینی دیگر است. همین مشخصات سبب شده اند که فرش 1500 شانه شباهت زیادی به فرش های دستبافت داشته باشد.
علاوه بر این، برای بافت و تولید این محصول، از ظریف ترین و ماندگارترین نخ ها بهره گرفته می شود، نخ اکریلیک هیت ست شده. در تولید نخ اکریلیک از ماده ای به نام پلی اکریلیک استفاده می شود. هیت ست شدن نخ اکریلیک نیز یعنی بالا رفتن مقاومت و فرسایش این نخ پس از عمل بخاردهی.
به دلیل ظرافت این الیاف، در نتیجه ضخامت فرش 1500 شانه کمتر و در مقابل تراکم آن بیشتر خواهد بود. این محصول که با مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بافته می شود، تراکم و شانه بالاتری نسبت به فرش 700 شانه، 1000 شانه و فرش 1200 شانه دارد.
یکی دیگر از ویژگی های تکنیکال فرش 1500 شانه، ارتفاع نخ های خاب آن است. این ارتفاع در فرش های 1500 شانه، در حدود 6 میلی متر است. هر چند این عدد را نمی توان در تمامی محصولات این مقدار در نظر گرفت و شاید کمتر یا بیشتر باشند.
رنگ پذیری بالای الیافی نیز که در این محصول بی نظیر استفاده می شوند، بسیار بالا بوده و باعث می شود که فرش شما پس از سال ها هنوز هم درخشان و زیبا به نظر برسد. به جز این، از آنجایی که گره های آن، به صورت دانه اناری بوده، هیچ کثیفی یا لکه ای جذب آن نشده و شما می توانید به راحتی روی آن را جارو بکشید.
از آنجایی که فلس الیاف در زمان حرارت دهی گرفته می شود، این فرش، فاقد هر گونه پرزدهی خواهد بود و شفافیت و براقیت خود را همیشه حفظ خواهد نمود.
مشخصه های فرش 1200 شانه
پس از بررسی فرش 1500 شانه، اکنون نوبت به ویژگی های فرش 1200 شانه می رسد. یکی از فرش های مدرن امروزی که با تراکم 3600 بافته می شود، فرش 1200 شانه است. این محصول نیز به دلیل تراکم بالا، از ظرافت ویژه ای برخوردار بوده و طرفداران بسیاری را از آنِ خود نموده است.
برای فرش 1200 شانه، از نخ تمام اکریلیک استفاده می شود، یکی از بهترین انواع نخ که از خاصیت ضد آلرژی یا حساسیت برخوردار است. به جز این، یکی از دلایل خرید فرش 1200 شانه، بهره گیری از الیاف طبیعی در بافت آن است که نرمی و لطافت خاب را به همراه دارد.
از نظر رنگ نیز باید اذعان داشت که از هشت رنگ واقعی برای بافت این فرش ماشینی بهره گرفته می شود و گاهی با ترکیب این رنگ ها با یکدیگر، با یک نمای فوق العاده زیبا روبرو خواهیم بود. فرش 1200 شانه در مقابل شکستگی و تا خوردگی نیز ماندگاری بالایی دارد و علت آن، به کار رفتن نخ پنبه در آن است.
ارتفاع نخ خاب نیز، 7 میلی متر می باشد و به همین دلیل می توان از آن در محیط هایی که رفت و آمد یا پاخور کم است، استفاده نمود. به عبارتی، فضایی از منزل مانند پذیرایی که عمدتا زیبایی و ظرافت فرش مد نظر است.
برای بافت فرش 1200 شانه، از طرح های برجسته ای مانند افشان یا خشتی استفاده می شود و همین مسئله سبب شده که این نوع فرش، شباهت زیادی به فرش های دستبافت گونه داشته باشد. به جز طرح، شما می توانید دو مدل از آن یعنی ساده و گل برجسته را برای خرید بررسی نموده و هر یک را که برای منزل شما مناسب تر است انتخاب کنید.
تفاوت فرش 1500 شانه با 1200 شانه

کرمان رصد

اکنون که با ویژگی های این دو فرش پرطرفدار آشنا شدید، شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که خرید فرش 1500 شانه بهتر است یا فرش 1200 شانه. از این رو، در ادامه مهمترین تفاوت های این دو فرش را توضیح می دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم گیری نمایید.
- شانه و تراکم فرش 1500 شانه و 1200 شانه
یکی از تفاوت های مهم این دو فرش ماشینی، تراکم و شانه آنها می باشد. فرش 1500 شانه با تراکم 4500 و فرش 1200 شانه با تراکم 3600 تولید می شود. همانطور که احتمالا می دانید، منظور از شانه فرش، که نقش مهمی را در تعیین قیمت دارد، تراکم عرضی یا تعداد ریشه ها در عرض فرش است. تراکم نیز مقدار گره در طول فرش می باشد. این دو عامل تأثیر بسزایی در انعطاف پذیری و یکپارچگی گره ها دارند. 
- الیاف به کار رفته در فرش های 1500 شانه با فرش 1200 شانه
همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم، فرش های 1500 شانه با الیاف اکرولیک هیت ست شده و نخ ترک بافته شده و در نتیجه از ظرافت و ریز بافتی منحصر به فردی برخوردار هستند. در مقابل، در فرش 1200 شانه، فقط نخ اکریلیک به کار می رود. پس فرش 1500 شانه، ظریف تر، نرم تر و ریز نقش تر است.
- قیمت فرش ماشینی 1500 و 1200 شانه
جنس الیاف به کار رفته در بافتن فرش ماشینی و نیز دستگاهی که برای تولید آنها به کار می رود، نقش بسزایی را در قیمت ایفا می نمایند. الیافی که در تولید این دو محصول به کار می رود، درجه یک بوده و در نتیجه این دو محصول از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. با این حال، به دلیل بالاتر بودن تراکم فرش 1500 شانه نسبت به 1200 شانه، قیمت آن بیشتر می باشد.

کرمان رصد

سخن پایانی
اکنون که با ویژگی ها و تفاوت های فرش 1500 شانه و 1200 شانه آشنا شدید، احتمالا بهتر می توانید برای خرید آنها اقدام کنید. اما در هر حال، از آنجایی که تنوع محصولات در بازار زیاد است، پس شناسایی یک فرش ماشینی با کیفیت دشوار خواهد بود. به همین جهت، شما می توانید از فروشگاه های معتبری همچون فرش یلدای کویر کاشان، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.
با خرید اینترنتی فرش ماشینی مورد نظر خود از فروشگاه فرش یلدای کویر کاشان، می توانید یک محصول با کیفیت را با تمام ویژگی های بی نظیر و همچنین بهترین قیمت دریافت نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/245805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان