کرمان رصد

آخرين مطالب

کرمان؛ بهشت سرمایه‌گذاری/بسته 200 هزار میلیاردی تقدیم سرمایه‌گذاران می‌شود اجتماعي

کرمان؛ بهشت سرمایه‌گذاری/بسته 200 هزار میلیاردی تقدیم سرمایه‌گذاران می‌شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، این استان در حالی بر اساس آمار رسمی به‌عنوان یکی از استان‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود که ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلفی صنعتی، معدنی، کشاورزی و ... دارد و حالا قرار است با برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یک بسته 200 هزار میلیارد تومانی تقدیم سرمایه‌گذاران شود تا به صورت شُسته و رُفته بدانند برای سرمایه‌گذاری چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.
نشست خبری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان با حضور معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق کرمان برگزار شد.
به‌دنبال تامین زیرساخت‌های توسعه کرمان از طریق سرمایه‌گذاری هستیم
در همین حال معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: سال گذشته در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مصوب شد با توجه به نگرانی از سوی اتاق بازرگانی مبنی بر اینکه استان کرمان به سمت صنعتی شدن بیشتر و کارهای سرمایه‌گذاری می‌رود بنابراین نیاز است، کارهای زیرساختی را دنبال کنیم.
سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: این دغدغه وجود دارد، استان کرمان در زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در صنعت‌های مختلف و مراجعه سرمایه‌گذار امکان پوشش سرمایه‌گذاری و توسعه را نداشته باشد بنابراین کارگروهی شکل گرفت تا نیازهای استان مشخص شود.
وی یادآور شد: برنامه این بود، بسته‌های زیرساختی مورد نیاز استان کرمان مشخص شود و با توجه به اینکه تامین این زیرساخت‌ها از عهده دولت خارج است بنابراین آن را به سمت سرمایه‌گذاری ببریم.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان با حضور سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها برای رسیدن به سرمایه‌گذاری بیشتر و امکانات بهتر در استان را معرفی می‌کنیم.
آیت‌اللهی‌موسوی همچنین شناساندن ظرفیت‌های استان برای شرکت‌کنندگان را از دیگر اهداف همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برشمرد.
بعضی‌ها در حالی ادعای ضرر می‌کنند که میلیاردها تومان سود از کرمان می‌برند
وی ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز استان کرمان مشخص شده است و با توجه به توسعه آتی استان باید سرمایه‌گذار پای کار بیاید و از آنجا که با این وضعیت اقتصادی شاید سرمایه‌گذاری هم سوی ما نیاید، بنابراین ما باید برای حضور سرمایه‌گذار پیگیری کنیم.
معاون استاندار کرمان با گلایه از این موضوع که برای چوب لای چرخ گذاشتن در استان استادیم و این گلایه من از دستگاه‌هاست، تصریح کرد: بعضی‌ها در حالی ادعای ضرر در استان می‌کنند که سودهای کلانی از کرمان می‌برند، به طور مثال مس و گل‌گهر سالانه 60، 70 هزار میلیارد تومان سود می‌برند و اگر بخواهیم از این سود برای استان بگیریم، دادشان به هواست، این سود کجا می‌رود، به جیب سرمایه‌گذارن‌شان در تهران می‌رود.
آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: آنهایی که از منابع استان بهره می‌برند، قدری هم در استان هزینه کنند و حتی اگر آنها ضرر بکنند، اما نباید خاموشی در استان داشته باشیم و اگر صنایع از خاموشی‌ها ضرر می‌کنند، اما این ضرر از سودشان است و تاکید ما بر این است که مردم آرامش داشته باشند و فشار بر مردم مضاعف نشود. 
وی همچنین از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان سخن به‌میان آورد و افزود: اگر در حوزه گردشگری بتوانیم برای زیرساخت‌های آب و برق سرمایه‌گذار جذب کنیم برای استان مفید است. 
دولت توان ایجاد زیرساخت‌ها را ندارد
همچنین معاون اقتصادی استاندار کرمان در سخنانی اظهار داشت: در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان به دنبال این هستیم تا قراردادها و توافق‌نامه‌هایی را با سرمایه‌گذاران با مدیریت اتاق بازرگانی داشته باشیم.
حسین مهرابی ادامه داد: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان 22 و 23 تیرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار می‌شود.
وی از تامین برق و گاز به عنوان مهمترین نیازهای سرمایه‌گذاری در استان کرمان نام برد و یادآور شد: در بحث ایجاد راه‌ها و فرودگاه‌ها نیز به زیرساخت‌های مناسب نیاز داریم و این در شرایطی‌ست که دولت به لحاظ درآمدی و هزینه‌ای امکان ایجاد زیرساخت‌ها را ندارد و باید به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه حرکت کنیم.
مهرابی از جذابیت‌های استان کرمان در معادن سخن به‌میان آورد و خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و معدن ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم و باید به‌سمت زنجیره‌های بالاتر برویم.
وی همچنین با انتقاد از وجود قوانین مزاحم ابراز کرد: انبوهی از قوانین داریم که هر هفته در کارگروه رفع موانع تولید درباره این قوانین بحث می کنیم و 14 مورد از قوانین مزاحم هم احصا شده است.
تهیه بسته 200 هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاران
این در حالی‌ست که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان، افرادی دعوت شده‌اند که صاحب نظر باشند.
سید مهدی طبیب‌زاده با اشاره به اینکه کرمان حداقل به سه هزار مگاوات برق نیاز دارد تا پاسخگوی پروژه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: این را می‌دانیم در چند سال آینده با توجه به اجرای پروژه‌های موجود همچنین با کمبود گاز مواجه هستیم.
وی در همین زمینه افزود: در حالی 700 هزار متر مکعب ورودی گاز استان کرمان است که در آینده مصرف گل‌گهر به حدود 600 هزار مترکعب می‌رسد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: کرمان در سرمایه‌گذاری معدنی جزو استان‌های برتر است و جذابیت‌های استان در این زمینه زیاد است.
طبیب‌زاده از تهیه بسته 200 هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاران در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان خبر داد و یادآور شد: گاز اساسی‌ترین نیاز برای توسعه استان کرمان است به نحوی که در آینده‌ای نه چندان دور پروژه‌های استان کرمان بدون گاز می‌مانند و آب، برق و تامین مالی پروژه‌ها نیز از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز در استان کرمان است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه‌ها ورود کنند.
گفتمان‌سازی توسعه کرمان را دنبال می‌کنیم
وی تصریح کرد: در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان دنبال گفتمان‌سازی توسعه برای آینده کرمان هستیم و تلاش می‌کنیم به حاشیه نرویم.
طبیب‌زاده با بیان اینکه تکیه کرمان بر منابع معدنی تکیه دارد و دانش‌محور نیست، ابراز داشت: آینده استان با این فرمانی که می‌رویم اتلاف منابع آب به حد فزاینده‌ای است.
وی ادامه داد: تکیه استان کرمان بر چند ماده معدنی خام است بنابراین آینده‌ای به غیر از نابودی استان نداریم در نتیجه از همین حالا می‌خواهیم از 20 سال آینده به امروز نگاه کنیم و ببینیم چه‌کارهایی باید و نباید انجام دهیم و همدلی، همزبانی و ادبیات توسعه را دنبال می‌کنیم. 
استفاده از روش‌های حرفه‌ای در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان
در عین حال رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: مشکل مهمی که کشور دارد این است که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی کمتر کار علمی و کارشناسی انجام شده است و کرمان در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از آخرین متدها و روش‌هایی که به صورت حرفه‌ای وجود دارد، استفاده کرده‌ایم. 
علی نقوی بیان داشت: یک هزار و 500 عنوان پروژه سرمایه‌گذاری در استان کرمان مطرح بود که حدود 200 فرصت سرمایه‌گذاری برتر در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: از 300 هلدینگ بزرگ کشور و نهادهای مالی بازار سرمایه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان دعوت شده است.
انتهای پیام/80019/ق

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/255525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان 84 روز است

آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

باند 17 نفره جعل مدرک تحصیلی در کرمان منهدم شد

رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

رشد 31 درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان

وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد

تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!

امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان 84 روز است

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان

آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر

صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شوخی گلزار با مردم

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

«متاورس» بازگشته است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر

بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد

رصد 30 نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان

محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی

هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

هشدار پلیس زرند به رانندگان وسایل نقلیه

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود

شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی

مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام 100 درصد اجرا شد