کرمان رصد

آخرين مطالب

گلوگاه فساد در شهرداری رفسنجان را خشکاندیم/ بی‌اعتنایی به حاشیه‌سازی‌ها اجتماعي

گلوگاه فساد در شهرداری رفسنجان را خشکاندیم/ بی‌اعتنایی به حاشیه‌سازی‌ها
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان شهردار رفسنجان گفت: بین سال‌های 1398 تا 1400 تعداد 13‌ هزار و 300 قصب زمین در شهرداری تفکیک شده که از این راه تنها 70 میلیارد تومان با مدت سه‌ساله پول اخذ شده که این کار توسط عده محدودی از افراد انجام شده است. اگر به مردم رسیده بود دغدغه نبود. اکنون قاطعانه عرض می‌کنم که تا حدود بسیار زیادی بساط این موضوعات در شهرداری برچیده شده و در شهرداری چیزی به‌عنوان زمین‌فروشی قانونی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت بخورد و بر مبنای آن کسی دخیل نباشد، وجود ندارد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مهندس مجید کهنوجی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور 1700 نفر پرسنل در شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: اگر فساد در مجموعه شهرداری باشد قطعاً به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. با اینکه در این دوره نسبت به سال قبل حقوق پرسنل را دو برابر کردیم اما باز هم نیروهای زحمتکش شهرداری نسبت به سایر دستگاه‌ها حقوق کمتری دارند.
وی تفکیک زمین را یکی از درآمدهای شهرداری عنوان کرد و افزود: نباید کاربری تفکیک زمین، باغ باشد یا سرانه‌های دیگری از شهر باشد و شهرداری دل‌به‌خواه تفکیک کند. حتماً باید در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری را اخذ کند سپس تفکیک انجام شود اما در شهرداری رفسنجان بی‌ضابطه این کار انجام می‌شده است.
کهنوجی ادامه داد: بین سال‌های 1398 تا 1400 تعداد 13‌ هزار و 300 قصب زمین در شهرداری تفکیک شده که از این راه تنها 70 میلیارد تومان با مدت سه‌ساله پول اخذ شده که این کار توسط عده محدودی از افراد انجام شده است. اگر به مردم رسیده بود دغدغه نبود. اکنون قاطعانه عرض می‌کنم که تا حدود بسیار زیادی بساط این موضوعات در شهرداری برچیده شده و در شهرداری چیزی به‌عنوان زمین‌فروشی قانونی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت بخورد و بر مبنای آن کسی دخیل نباشد، وجود ندارد. اصل گلوگاه فساد در شهرداری نیز همین قضیه است.
شهردار رفسنجان یادآور شد: برخی افراد در سخنان خود بیان می‌کنند که چرا شما فلان شهردار را تغییر دادید یا جابه جا کردید. بدانید که این اتفاق توسط این شهردار رخ داده است. می‌توانید پرونده‌های بازرسی را ببینید که چه اتفاقاتی افتاده و آقایان با چه دلایلی رفتند.
کهنوجی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با فساد در شهرداری محکم و قاطع ایستاده‌ایم، یادآور شد: مردم از مسئولین انتظار مبارزه با فساد را دارند و دوست دارند بدانند کجا با فساد مقابله شد. به‌حول‌وقوه الهی این اتفاق در شهرداری رفسنجان افتاده است و متأسفانه به‌خاطر همین عده معدود، به پرسنل شهرداری نگاه بدبینانه‌ای دارند. پرسنل شهرداری بسیار زحمتکش هستند.
برگزاری 225 مناقصه ظرف یک‌سال
شهردار رفسنجان در ادامه به بیان شاخص‌هایی از عملکرد مدیریت شهری در مقایسه با دوره قبل پرداخت و گفت: در سال 1399 کمتر از 50 مناقصه در همه حوزه‌ها برگزار شده، در سال 1400 تعداد 80 مناقصه و در سال جاری تاکنون 225 مناقصه برگزار شده است. این موضوع بیانگر حجم کار است. نقطه‌ای از شهر نیست که در آن فعالیت شهرداری وجود نداشته باشد.
کهنوجی با بیان این‌که در برخی پروژه‌ها به‌صورت سه‌شیفت کار انجام می‌شود و تأخیری در زمان‌بندی بهره‌برداری از پروژه‌ها وجود ندارد، افزود: قرارداد اجرای سنگ‌فرش و جدول بلوار امام علی(علیه السلام) چهار ماهه است که تنها 25 هزار مترمربع سنگ‌فرش بوده که این پروژه سرعت خوبی دارد. زیرسازی، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش و آسفالت بلوار کوثر نیز در مرحله مناقصه است و در شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر در 127 نقطه شهر پروژه در حال اجراست.
کارخانه‌های سنگ‌فرش پاسخگوی نیاز شهرداری نیستند
کهنوجی شاهد ادعای حجم بالای کار در شهرداری را عدم توانایی تأمین سنگ‌فرش شهرداری توسط دو کارخانه در شهرک صنعتی و 10 کارگاه تولیدی در شهر و روستاهای اطراف برشمرد و افزود: مجبور شدیم سنگ‌فرش خود را از کارخانه‌ای در گلشن انار تأمین کنیم. این آمار و شاخص است که کار در شهر صورت می‌گیرد.
شهردار رفسنجان ادامه داد: در یک‌سال اخیر 16 پارک محله‌ای در شهر احداث و ماهانه 70‌ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام شده که این آمار انقلابی در این حوزه است. همچنین سرانه فضای سبز از 19.5 مترمربع به 22 مترمربع افزایش یافته است.
کهنوجی با اذعان به این‌که هیچ‌کس منکر نقاط ضعف نیست، گفت: سیل اخیر با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که ایجاد کرد برکاتی داشت که نشان داد در چه نقاطی از شهر مشکل جدی داریم که از نظر کارشناسان آب منطقه‌ای 100 درصد مقصر بود. شهرداری این جرأت را داشت که چهار پل را تخریب و بازسازی کند و پل سه‌دهنه‌ای را در بلوار خلیج فارس اجرا کرد.
اعتنایی به این حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای نداریم
وی با اشاره به غرض‌ورزی برخی رسانه‌ها درباره شهرداری، نسبت به آن انتقاد و با بیان این‌که این اطلاع‌رسانی، جهاد تبیین نیست، گفت: البته همه رسانه‌ها این‌گونه نیستند اما باید به آن رسانه‌ای که این‌گونه عمل می‌کند گفت مردم تشخیص خوبی دارند و به عملکرد در میدان نگاه می‌کنند. به هیچ‌وجه اعتنایی به این حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای نداریم.
کهنوجی با اشاره به احداث روگذر بلوار خلیج فارس، گفت: این پروژه که با هزینه بسیار بالایی اجرا خواهد شد از پروژه‌هایی است که در کلان‌شهرها احداث می‌شود اما برای رفع گره ترافیکی شهر این پروژه را کلید زدیم.
شهردار رفسنجان در ادامه به موفقیت بخش حقوقی شهرداری در دوره جدید اشاره و عنوان کرد: پرونده‌هایی در شهرداری رفسنجان داشتیم که بعضاً 15 سال بلاتکلیف بودند و 3500 پرونده باز در دادگاه داشتیم که ظرف یک‌سال اخیر این آمار به کمتر از 500 پرونده رسیده، ضمن آن‌که 25 میلیارد تومان معوقات در زمان ورود به شهرداری داشتیم که اکنون این مبلغ به دو میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی معضل سگ‌های ولگرد را مطرح کرد و با اشاره به عوامل ازدیاد آن‌ها، گفت: زاد و ولد بالا، وجود باغات در داخل شهر، انتقال سگ‌های ولگرد از روستاها به شهر و ترحم شهروندان نسبت به این حیوانات به این معضل دامن زده است، با این حال ساماندهی سگ‌های ولگرد در حال انجام است اما مشکل داریم. اگر چه این معضل تنها مربوط‌به رفسنجان نیست و در تمام کشور این معضل وجود دارد.
وجود سه گرمخانه در شهر
شهردار رفسنجان درخصوص گرمخانه‌های رفسنجان توضیح داد: گرمخانه برای بانوان، آقایان و کودکان کار در رفسنجان وجود دارد که مورد استفاده معتادان کارتن‌خواب قرار گرفته و نکته حائز اهمیت این است که هیچ‌کدام از کارتن‌خواب‌ها اهل رفسنجان نیستند. البته این حوزه تنها مربوط به شهرداری نیست.
وی افزود: سه هکتار زمین در اختیار خیرین قرار دادیم تا برای افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، اشتغال ایجاد کنند.
شهردار رفسنجان در ادامه در خصوص راه اندازی سیستم فاضلاب شهری گفت: این موضوع در حیطه وظایف شهرداری‌ها نیست، بر عهده شرکت آب و فاضلاب است اما با نگاه توسعه محور می‌توان این پروژه را در شهر رفسنجان آغاز کرد. اگر در شهر رفسنجان سیستم فاضلاب شهری ایجاد شود در هر ثانیه 500 متر مکعب آب به چرخه استفاده باز می‌گردد. بر این اساس 100 درصد سرمایه‌گذار جذب خواهد کرد. بهترین سرمایه‌گذار برای این پروژه مجتمع مس سرچشمه است زیرا از آب آن می تواند بهترین استفاده را ببرد، اما اگر مس ورود نکرد، شهرداری رفسنجان آمادگی اجرای آن را خواهد داشت.
وی در خصوص راه اندازی مجتمع پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و مشکلات این مجموعه نیز گفت: سهم شهرداری در این مجتمع 13 درصد است. قولی که ما از ابتدا دادیم آزادسازی مسیر و بهسازی محوطه جلوی مجتمع است که انجام دادیم، اگر هم نیاز باشد در ادامه کمک خواهیم کرد. در مورد بازار مرکزی رفسنجان، هزینه مصالح ساختمانی مغازه‌هایی که در محدوده خیابان انقلاب واقع شده اند را تقبل کردیم، در خصوص سنگ‌فرش کف بازار نیز کمک خواهیم کرد.
جزئیات بودجه 1402 شهرداری رفسنجان
کهنوجی به بحث بودجه شهرداری نیز گریزی زد و گفت: بودجه شهرداری رفسنجان در سال گذشته 1000 میلیارد تومان بود که 65‌ درصد عمرانی، 35‌ درصد جاری بود که در کمتر شهرستانی تفکیک شده است. در بودجه 1402 نیز از بودجه 2000 میلیارد تومانی شهرداری، 600 میلیارد تومان بودجه جاری و 1400 میلیارد تومان بودجه عمرانی خواهد بود.
وی افزود: جزئیات بودجه امسال نیز بزودی روی سایت شهرداری با جزئیات کامل بارگذاری می‌شود تا کاملاً شفافبت انجام شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/276966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)