کرمان رصد

آخرين مطالب

کرمان؛ سرزمین تاریخ کهن/ پیشرفت‌های علمی استان جالب توجه است گفتگو

کرمان؛ سرزمین تاریخ کهن/ پیشرفت‌های علمی استان جالب توجه است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سفیر بنگلادش در دیدار با استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه داده است. به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، منجورول کریم‌خان چودری در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: بنگلادش را کشور برادر و با اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی در نظر بگیرید، زبان فارسی سال‌ها در این کشور رایج بوده است و ایرانیان نقش مؤثری در گرایش کشور بنگلادش به دین اسلام داشته‌اند. وی با اشاره به بسترهای همکاری دو کشور بنگلادش و ایران اشاره افزود: روابط خوب سیاسی میان دو کشور برقرار و اراده برای تعمیق این روابط وجود دارد و یکی دیگر از اشتراک‌های ایران و بنگلادش در حوزه فرهنگی است و ما گستره فرهنگ فارسی را در بنگلادش داریم. منجورول کریم‌خان چودری ادامه داد: در کنار این روابط سیاسی و فرهنگی، روابط تجاری خوبی نیز می‌تواند شکل گیرد، کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه داده است. سفیر بنگلادش پیشرفت‌های علمی استان را جالب توجه دانست و با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کرمان را می‌شود به اندازه یک کشور مستقل دانست، گفت: فعالیت تعداد بالای مراکز علمی و آموزشی در استان بسیار ارزشمند است و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تهدیدها قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه سعی ما بر روابط خوب با همه کشورهاست، اما روابط با ایران از جنس دیگری است، خاطرنشان کرد: دنیا به روابط دوستانه ملت‌ها و کشورها نیاز دارد، نخبگان ایرانی نگاه همراه با احترامی به بنگلادش دارند و متقابلاً تجار و بازرگانان بنگلادش به دلیل نقاط اشتراک به ایران علاقه دارند. ظرفیت‌های بالای استان کرمان به گسترش روابط اقتصادی کمک می‌کند محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در دیدارِ سفیر بنگلادش از ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور نام برد و اظهار کرد: در یک دوره تاریخی مرزهای جغرافیایی میان دو کشور ایران و بنگلادش وجود نداشت و دین اسلام و زبان فارسی توسط ایرانیان به این کشور منتقل شد. وی افزود: گسترش روابط با کشورهای همسایه از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در دولت فعلی است، استان کرمان هم ظرفیت‌های بالایی دارد که بر گسترش روابط اقتصادی می‌تواند کمک کند. استاندار کرمان با اشاره به وجود پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل به عنوان محصولات صادراتی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه معدنی کرمان استان منحصربه‌فردی است و بزرگترین ظرفیت مس کشور، 70 درصد کرومیت کشور و ظرفیت بالای سنگ‌آهن را داریم. وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان و 10 اثر ثبت جهانی آن از سفیر بنگلادش دعوت کرد تا از ظرفیت‌های صنعتی استان کرمان دیدن کند. فداکار ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی که در گذشته در سفر وزرای امور خارجه دو کشور منعقد شده است، می‌تواند دنبال شود و اتاق بازرگانی واسط استان کرمان و بازرگانان باشد. کد خبر 734661

سفیر بنگلادش در دیدار با استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه داده است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، منجورول کریم‌خان چودری در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: بنگلادش را کشور برادر و با اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی در نظر بگیرید، زبان فارسی سال‌ها در این کشور رایج بوده است و ایرانیان نقش مؤثری در گرایش کشور بنگلادش به دین اسلام داشته‌اند.
وی با اشاره به بسترهای همکاری دو کشور بنگلادش و ایران اشاره افزود: روابط خوب سیاسی میان دو کشور برقرار و اراده برای تعمیق این روابط وجود دارد و یکی دیگر از اشتراک‌های ایران و بنگلادش در حوزه فرهنگی است و ما گستره فرهنگ فارسی را در بنگلادش داریم.
منجورول کریم‌خان چودری ادامه داد: در کنار این روابط سیاسی و فرهنگی، روابط تجاری خوبی نیز می‌تواند شکل گیرد، کرمان به عنوان یک سرزمین با تاریخ کهن شناخته می‌شود و علاوه بر تاریخ کرمان، وجود افرادی چون سردار سلیمانی اعتبار دوچندان به این خطه داده است.
سفیر بنگلادش پیشرفت‌های علمی استان را جالب توجه دانست و با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کرمان را می‌شود به اندازه یک کشور مستقل دانست، گفت: فعالیت تعداد بالای مراکز علمی و آموزشی در استان بسیار ارزشمند است و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تهدیدها قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه سعی ما بر روابط خوب با همه کشورهاست، اما روابط با ایران از جنس دیگری است، خاطرنشان کرد: دنیا به روابط دوستانه ملت‌ها و کشورها نیاز دارد، نخبگان ایرانی نگاه همراه با احترامی به بنگلادش دارند و متقابلاً تجار و بازرگانان بنگلادش به دلیل نقاط اشتراک به ایران علاقه دارند.
ظرفیت‌های بالای استان کرمان به گسترش روابط اقتصادی کمک می‌کند محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در دیدارِ سفیر بنگلادش از ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور نام برد و اظهار کرد: در یک دوره تاریخی مرزهای جغرافیایی میان دو کشور ایران و بنگلادش وجود نداشت و دین اسلام و زبان فارسی توسط ایرانیان به این کشور منتقل شد.
وی افزود: گسترش روابط با کشورهای همسایه از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در دولت فعلی است، استان کرمان هم ظرفیت‌های بالایی دارد که بر گسترش روابط اقتصادی می‌تواند کمک کند.
استاندار کرمان با اشاره به وجود پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل به عنوان محصولات صادراتی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه معدنی کرمان استان منحصربه‌فردی است و بزرگترین ظرفیت مس کشور، 70 درصد کرومیت کشور و ظرفیت بالای سنگ‌آهن را داریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان و 10 اثر ثبت جهانی آن از سفیر بنگلادش دعوت کرد تا از ظرفیت‌های صنعتی استان کرمان دیدن کند.
فداکار ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی که در گذشته در سفر وزرای امور خارجه دو کشور منعقد شده است، می‌تواند دنبال شود و اتاق بازرگانی واسط استان کرمان و بازرگانان باشد.
کد خبر 734661

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/622323/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مستند «الکافی» نمایانگر سرگذشت مهم‌ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست

تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس

با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان +عکس

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر

لیگ یک / بی‌فایده برای دو تیم نارنجی

کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

تولدِ فرزندِ شهید حادثه تروریستی کرمان

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

استراتژی جدید برادر محسن؟

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

حباب‌های مرموز در داخل زمین

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران

بحران‌طلبی یک جریان سیاسی در زنگ حساب

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

گریه برای وحدت!

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»

وصول جریمه 13 میلیاردی قاچاقچی طلا در سیرجان

چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد

درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد

مهار آتش سوزی انبار ضایعات کارخانه مدیران خودرو در بم

تیموری: قرار نبود تیم ما دیگر هیچ وقت نبازد