کرمان رصد

آخرين مطالب

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟ اجتماعي

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده 15 آذر سال 98 به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در 12 مرداد 1401 استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب» وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر 1401 بمانید. وی افزود: در پایان سال 1401 گفتند 1402 انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت. امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند. عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است. وی گفت: من سال 1364 از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون 39 سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که 40 سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم. عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم. امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود. وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند. عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز 1700 نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند. امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود. منبع: ایسنا انتهای پیام/ کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده 15 آذر سال 98 به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در 12 مرداد 1401 استعفا دادم.
بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»
وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر 1401 بمانید.
وی افزود: در پایان سال 1401 گفتند 1402 انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.
عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.
وی گفت: من سال 1364 از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون 39 سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که 40 سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.
عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.
وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.
عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز 1700 نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.
امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/624610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدمات‌دهی شرکت اتوبوسرانی تبریز برای مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله آل هاشم

انگیزه خاص گوهری از حذفی تا لیگ(عکس)

گل‌گهر برای مصاف با آلومینیوم در سیرجان زنجیر شد!

نگاه نزدیک کاوشگر استقامت به صخره ای در مریخ

محبوبیت حسینی بین کرمانی‌ها(عکس)

چاپ 3 بُعدی لنز چشمی با یک رزین جدید ممکن می‌شود

دیپلماسی ایرانی نوشت: ملاحظاتی درباره یک سانحه

عکس| استوری یک استقلالی با رمز ماجرای فساد در تیم مس رفسنجان

فساد سنگین در یک باشگاه لیگ برتری

انتشار سندی مهم از ربودن اجساد شهدای فلسطینی توسط ارتش اسرائیل

ویدیویی از لحظه فرود کاوشگرِ استقامت روی مریخ

شهردار اسبق کرمان، دبیر شورای توسعه سواحل مکران شد

شهید جمهور آیت الله رئیسی در خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت

گرامی داشت یاد شهیدان وحدت در گلزار شهدای زاهدان

کدام کشورها تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند؟

طوفان های خورشیدی به زودی زمین را در برمی گیرند

درمان دیسک کمر با فناوری‌نانو

مردم کرمان در سوگ شهید جمهور و همراهانش

فایننشیال تایمز: چگونه تحریم‌ها بر ایمنی هلیکوپتر‌های کهنه ایران اثر می‌گذارد؟

سلول‌های چربی کوچک در آینده منجر به افزایش وزن می‌شوند

شهرستان بردسیر رتبه دوم کاشت گل محمدی در کشور

5 زخمی در واژگونی پراید در بافت

پولتیکو: آمریکا نگران شکست اسرائیل در جنگ است

خدمات‌دهی شرکت‌ اتوبوسرانی تبریز برای مراسم تشییع و تدفین پیکر نماینده ولی فقیه

آیت الله رییسی گفتمان رهبری و نظام را تقویت کرد

معرفی تمدن‌های کهن و باستانی استان کرمان از اهداف ایجاد باغ موزه هرندی بوده است

مسیر حرکت با صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در غیاب خدمتگزاران صادق متوقف نخواهد شد

ذراتی که سد سرعت نور را می‌شکنند

شهید خدمت مرد میدان و همواره در فکر رفع مشکلات بود

چرا بایدن در نظرسنجی‌های اخیر شکست می‌خورد؟

رصد اولین ابرسیاه‌چاله‌های در حال ادغام توسط جیمز وب

اولین پهپاد چوپان جهان

وقت گلزنی است آقای شیمبا!

گرد و خاک پرواز کرمان_تهران را کنسل کرد

خدمتگزاری دولت شهید رئیسی صادقانه وخالصانه بود

گل‌گهر سیرجان مجوز حرفه‌ای گرفت

فساد سنگین در یک باشگاه لیگ برتری؛ از سرمربی مطرح تا چند فرد رسانه‌ای! / اختصاصی طرفداری

آیت الله رئیسی تراز جدیدی رابرای خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد

انتخابات آمریکا؛ آیا ترامپ پا جا پای موسولینی خواهد گذاشت؟

موشک «استارشیپ» در آستانه چهارمین پرتاب آزمایشی

گفتمان و تراز خدمت در کشور در دولت آیت‌الله رئیسی عوض شد

آنچه درباره نفرت از رئیسی به شما گفته‌اند دروغ است | توئیت روزنامه نگار انگلیسی: در تهران میلیون‌ها نفر در خیابان هستند

روایتی از طرح 920 واحدی طرح اقدام ملی مسکن شاهین شهر

جوان‌گرایی از ویژگی‌های بارز دولت آیت‌الله رئیسی بود

وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب جوی کرمان

چرا پوتین متحدش را خلع کرد

ستاره دنباله دار پاییز امسال آسمان را درخشان می‌کند

رودخانه‌های آلاسکا نارنجی شدند

اتفاق عجیبی برای دُم مغناطیسی زمین در حال رخ دادن است

اولین مینی مغز جهان با سد خونی مغزی ایجاد شد