کرمان رصد
از میزهای خدمت الکترونیکی در کرمان چه خبر؟
دوشنبه 7 شهریور 1401 - 1:00:23 PM
ایسنا

کرمان رصد- جعفر رودری امروز هفتم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور اظهار کرد: اقدامات افزایش بهره وری را در حوزه بهره وری در نظام اداری و بخش های اقتصادی دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تبصره 18 یک مجرای قانونی است و همه دستگاه های باید بهره وری را اجرا کنند افزود: نرخ رشد اقتصای استان کرمان در سال جاری 7.7 درصد است که مقرر شده 2.4 درصد از این رشد از محل بهره وری محقق شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در حوزه نظام اداری، هوشمندسازی و دولت الکترونیک، ارتقاء میز خدمت حضوری، اصلاح گره های انجام کار و ساماندهی استعلامات بین دستگاه ها را دنبال می کنیم افزود: 2572 خدمت شناسه دار تعریف شده در استان کرمان داریم که برنامه ریزی روی آنها انجام شده است.

رودری افزود: مقرر شده بود که 1839 خدمت در سال گذشته در استان کرمان به صورت الکترونیکی ارائه شود و امسال نیز قصد داریم 707 خدمت را به صورت الکترونیکی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز برنامه ریزی شده دستگاه های اجرائی همه خدمات را در سایت خود بارگذاری کنند و در حال حاضر 333 خدمت در میز خدمت به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در حوزه اصلاح فرآیندها برنامه ریزی شده 220 فرآیند اصلاح شود ضمن آنکه در زمینه ساماندهی استعلامات بین دستگاهی، 31 دستگاه در حوزه آب، برق، محیط زیست، اشتغال، امور هویتی، بیمه و تامین اجتماعی، بیمه سلامت، زمین، مالی، امنیتی و قضائی دخیل می باشند که با الکترونیکی شدن این فرآیندها سال گذشته 100 هزار استعلام بین دستگاهی از طریق اتصال به وب سایت ها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بانک ها هنوز به این سامانه لینک نشده اند یا اعلام می کنند که اختیار نداشته یا تهران اجازه نمی دهد که در صورت اتصال، کار با سرعت بهتری پیش می رود.

رودری خاطر نشان کرد: در ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی؛ افزایش راندمان تولید محصول، استفاده بهینه از آب و افزایش اجرای سیستم های آبیاری نوین و ... دیده شده است.


http://www.kerman-online.ir/fa/News/260184/از-میزهای-خدمت-الکترونیکی-در-کرمان-چه-خبر؟
بستن   چاپ